Titus, Fabia Rally2 120 si testele.

Ce legatura exista intre o masina blindata si o Fabia Rally2? Va spun eu: testele. Mai exact, locul unde au loc teste.

Joia trecuta a fost pentru Bogdan si pentru mine o zi a surprizelor. Demult planuiam o sesiune de teste acasa la @Miro, in Zlin. I-am umplut capul lui @Bogdan: Zlin in sus, Zlin in jos, adica Barum Rally. Dar nu stiam ce ne-a pregatit Miro.

Am ajuns la cochetul atelier al Keane Motorsport. Spun cochet pentru ca nu stiu ce alt termen sa folosesc pentru un atelier mecanic care are mocheta sub masina, in postul de lucru. La intrare te întâmpină poza lui Adi Raspopa, agățată pe un panou langa intrarea in atelier. Da, ați citit bine.

In atelier, doua masini: Prietena noastra de anul trecut si o „prospatura”. Dar ce prospatura! Masina cu numarul 12 din scurta editie de… 12 masini Skoda Fabia Rally 2 evo Edition 120. Da, Skoda a implinit 120 de ani de curse! Miro ne spune ca vom face teste cu aceasta masina. Nu apucam sa ne reglam pulsul ca ne prezinta programul: maine teste intr-un poligon iar vineri teste pe o bucata de proba de la Barum Rally. Bun, de ajuns, putem merge la culcare.

Aici intra Titus in scena.

Prima zi de teste debuteaza cu un espresso bun in garajul lui Miro. Ne prezinta pe scurt programul zilei: avem de mers o ora pana la poligon, unde putem intra de la o anumita ora. Poligonul este in interiorul fabricii Tatra. La iesirea din atelier privesc cu coada ochiului spre poza lui Adi si schitez un salut scurt.

Foarte pe scurt, poligonul Tatra este unul din cele mai mari centre de testare din Europa Centrala. Este compus din mai multe segmente de drum, de la macadam la asfalt ca de pista de curse, pana la rampe de 45 grade inclinatie. Noi ne-am rezumat la un traseu specific unei probe de asfalt, care de altfel este proba speciala intr-o etapa din Campionatul National de Raliuri din Cehia. Rapid si tehnic, numai bun de dezmortit oasele dupa o iarna intreaga.

In jurul nostru rulau tot felul de camioane, utilitare si alte masinarii, printre care big guy cu numele Titus. Ca sa va faceti o idee, masina noastra nu ajungea la „capota” utilitarei. De altfel de cateva ori drumurile ni s-au intersectat si am avut emotii ca soferii nu au cum sa ne vada din spatele tonelor de fier. Nu am intrebat pentru ca oricum intuiam raspunsul, asa ca nu am facut nicio poza. Imaginea de mai sus e luata de pe internet. Un angajat al Tatra mi-a explicat ca fiecare autovehicul parcurge 80 de km prin acest poligon inainte de a parasi portile fabricii.

72 de kilometri mai tarziu, cateva gume si tot felul de intrebari si explicatii am parasit Koprivnice cu destinatia Zlin. Inainte de a se insera am apucat sa facem recunoasteri pentru ziua urmatoare, pe sectiunea de proba din Barum Rally. Extrem de tehnica, ingusta, uda, denivelata, de viteza. Meniu complet.

Ziua 2

In seara dintre „etape” am lucrat putin la mental. Avand un aliat puternic in persoana lui Miro am continuat discutiile intr-un grozav restaurant cu specific cehesc. Incercam sa scoatem maxim posibil din Bogdan. Surpriza a venit abia a doua zi dimineata, cand Bogdan ne-a aratat ca nu am mers pana in Cehia sa vedem masini de razboi si locuri frumoase. Extrem de concentrat, cu chef, cu dorinta de a invata. A testat cat de mult s-a putut in timpul pe care l-am avut la dispozitie.

Am plecat de la Zlin cu un sentiment bun, optimisti. Urmeaza un test „live” la Rally Città di Arezzo Valtiberina etapa in Raceday Rally Terra si Tour European Rally (TER) in weekendul care urmeaza.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *