Uite Asfaltu’ nu-i Asfaltu’

Sau cum sa mai inventezi cateva taxe.

Pe scurt, pentru cei care nu vor avea rabdare sa citeasca: nu am gasit norme financiare pentru „cumularea” de licente. Totul se face verbal, la mica intelegere. Cumularea de licente este o aberatie. Un pilot de raliuri cu licenta CNR este perfect calificat sa participe cel putin in CNR, in campionatul de asfalt sau de macadam, in Rally2, Women Rally sau la Coasta cu aceeasi licenta. Este aceeasi ramura sportiva, indiferent de denumire.

Scurt preambul: Nu exista, cu adevarat, un alt campionat de Asfalt sau un alt campionat de Macadam. Sunt doar niste denumiri in plus date raliurilor de asfalt, respectiv de macadam din Campionatul National.

Anul trecut s-a nascut „Campionatul de Asfalt” o simpla denumire in plus data raliurilor de asfalt. Acesta a fost un motiv numai bun pentru o taxa de inscriere noua. Ne-am gandit atunci: hai sa fie. Cei din FRAS au de completat doua-trei foi in plus, organizatorii de cumparat niste cupe in plus. Ideea de campionat de asfalt nu este rea. Ar putea atrage niste masini si piloti care nu vin in CNR pentru ca nu au masini pregatite pentru macadam. Ma gandesc la Porche-le lui Dodo Pitigoi, la Ferrari-ul lui Mihai Leu, sunt primele doua care imi vin in minte. Pana aici si inca un pic totul este logic.

Acum cateva saptamani ne-am luat, impreuna cu Bogdan, licentele de raliu pe 2022. Am bifat Licenta pilot raliu 2022 respectiv Licenta copilot raliu 2022, adica cele mai „mari” licente. Am platit. Apoi am facut inscriere la Raliul Maramuresului 2022 unde am solicitat inscriere in CNR si Campionatul de Asfalt, solicitare tratata favorabil. Am primit factura care cuprindea ambele taxe. Din pacate aici se termina logica si incepe nevoia de bani a conducerii federatiei.

In Regulamentul de Licentiere 2022, care este provizoriu si la data de 30 martie, nu gasim absolut nimic specificat despre aceste doua Campionate. Nimic legat de licentele pentru aceste campionate care, repet, sunt doar o alta denumire data etapelor de National. Logica imi spune ca daca am licenta de National pot sa particip la etapele de national, indiferent de numele Campionatului. Eu bine, nu. La norme financiare, apare o taxa de licentiere asfalt, respectiv taxa de licentiere macadam. Am vazut-o cand am solicitat licenta dar din nou nu m-am gandit la nimic meschin. Mi-am zis: asta o fi taxa de licenta daca vrei sa participi doar la Asfalt sau doar la Macadam. Astazi insa, m-a trezit prietenul meu Cozo, care se agita ca are de platit trei licente. Pentru cei care nu stiu, Cozo este copilot. Care a fost instiintat ca pilotul cu care se va da anul asta a luat si licenta de Asfalt si Macadam, deci trebuie sa ia si el 3 (trei) licente! De aici am dedus urmatoarele:

  • FRAS stabileste legaturi foarte stranse intre piloti si copiloti, ceea ce este foarte frumos. Se creaza o relatie pecuniara ca intr-o familie. De ce sa iei bani de la unul singur cand amandoi dau cu drag?
  • FRAS considera ca Licenta – care este documentul pe care il dobandesti in urma promovarii unui curs – este diferita in functie de denumirea Campionatului in care participi. Ca si cum eu, cu permisul meu de conducere pot sa conduc o masina cu 4 roti motrice dar nu pot sa conduc o masina albastra.
  • FRAS considera ca este normal sa scoata bani din orice, si abia asta incepe sa fie trist. Noi, ca sportivi, putem alege sa participam sau sa nu participam la toate schemele lor de facut bani. Insa aceasta nevoie de bani – care nu se intorc deloc in sportul nostru – denota faptul ca ratele la care ne-a angajat pe toti, catre prietenii de la K-Events, nu sunt chiar asa usor de platit cum s-au anuntat.

Prin urmare, ca un gest absolut insignifiant pentru toti cei care s-au grabit sa plateasca licente peste licente, am hotarat, impreuna cu Bogdan, sa nu participam in acest an si in aceasta forma de organizare la niciunul din aceste campionate „schema”. Am solicitat refacerea inscrierii la Raliul Maramuresului. Oricum, nu e ca si cum am fi putut parcurge probele de doua ori, o data in CNR si o data in campionatul de asfalt. Asteptam un Campionat de Asfalt in care sa fie 5 raliuri din care doua-trei comune cu CNR. Pana atunci le urez succes colegilor care vor mai scoate din buzunare cate 5600 lei, pentru cate o cupa care de cele mai multe ori va fi aceeasi cu cea pe care o primesc si in CNR.

2 thoughts on “Uite Asfaltu’ nu-i Asfaltu’”

  1. Pingback: Comisia Nationala de Raliuri varianta revizuita 2022 ? – blog de modă veche

  2. Nu inteleg de unde atata revolta..si un pilot cu certificare FIA Silver ca sa concureze la RES, trebuie sa achite toate taxele pentru licenta FRAS, cu licenta FIA NU poate participa…nah..banii se fac din tot felul de taxe, acreditari, certificari d’astea fara nici un Dzeu si noima..

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *